Pages

Sunday, August 21, 2011

Raya vs. orang mulut becok sibuk bertanya!

Salam buat readers....
Agaknya kenapa yer aku buat headline macam kat atas tu....
Sebabnya, selama 21 tahun aku bernafas, aku lemas dengan segala pertanyaan si polan bin ponpon.... 

KENAPA..???

Yang aku geram-nya, soklan2 cepu mas timah semua dia nak tanya bila aku balik kampung, nak bercuti.... Kita mood tengah baik, ko bak datang sini, hilang terus mood aku.... DOWN giler!
Cik Polan oiii, aku bukanlah manusia sempurna macam ko.... 
"Belajar sampai over the sea"
"Pointer ko 4.0 sokmo"
"Muke ko cantik and kacak tak hengat!"
"Ko kaye giler sampai rumah ko ley lawan tingginya rumah kat Dubai tu"
"Suara ko sedap sampai semua orang mabuk kepayang kat ko"
"Ko masak sedap giler... sampai semua orang nak makan ko lah pasal tak cukup"

*kenapa aku letak tanya kat atas.... Ala.... Macam TANGAN KE DADA, MATA KE ATAS TU! Paham-paham je lah...*


Sebagai contoh....

1. Aku nak ambil UPSR...*tahun 2002*
Si polan: Eh k.long dapat berapa A trial hari tu...? 
Aku: hmmm..... 3A je... *rasa down giler*
Si polan: 3A jer..?? Teruknya... Ko blajar ke tak kt sekolah tu.... Main je keje... bla bla bla bla bla..
Aku: T________T

2. Aku dapat result SPM... *tahun 2007*
Si polan: K.long dapat berapa SPM..?
Aku: Hmmmmmmmmm....... 3 jer....
Si polan: 3...???????? hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha (macam nak terbako je urat telinga aku dengar dia gelak!) Tak de la kalau macam ni.... Dapat banyak tu... Mana tempat belajar yang ambik budak dapat 3A je...? 
Aku: T_____________T


Lagi contoh pasal jerawat....
- Dulu, aku kena jerawat teruk sangat kat muka.... Start darjah 6... Macam gunung berapi meletup-letup.... Tapi, kini tidak lagi... Gunalah sabun cap ayam tak pakai kasut! 

Si polan: Eh, apesal teruk beno muke ko ni kaklong? Dah macam kawah bulan... Macam gunung berapi meletup-letup pun ada....
Aku: err..?? T____T


Apa perasaan korang bila jadi macam ni... Geram kan..? Penat dah aku nak melarikan diri, menangis... Sebab soalan2 dari si polan ni yang langsung tak memberi kata semangat... Tau nak fire aku je... Fap...Fap....Fap! Aku bukanlah macam orang lain yang spm nya hebat, belajar tempat yang hebat.... Dan pujian padanya hebat2... 

Tu baru scene belajar... Belum lagi scene pasal berat badan! WHAT????

Contoh:
Si polan: Eh, ko ni makin gemuk yer kaklong.... Dah macam Shanie... *kebetulan ada citer ape tah kat tv, ada Shanie kat situ... Then, semua orang gelak .....*
Aku: T____________T

Lagi:
Si polan: Huihhh k.long, beso nye badan, kalah mama.... Makan apa jadi macam ayam daging ni... Kuat makan lah ni!
*semua orang kat situ gelak lagi....*
Aku: T___________T

Dan lagi:
Si polan: Eh k.long, aku ingat ko da kurus, makin gemok ada.... Tak reti2 nak diet ke..??
*Semua orang kt situ gelak*
Aku: T______T

Dan paling teruk aku kena:
Si polan: Woi gemok, bila nak diet???
AKu: @(@)*@(*$*&$*($&@%$&%@&


Tada!!! Bulat kan Ezfa :)


Haih.... Penat la kalau macam ni.... Nak jawab.... Dan jawab.... Jawab lagi.... PENAT TAU!
Aku pun ada perasaan.... Bukan aku tak cuba untuk mengubah penampilan diri... Tapi, semangat kuat tu belum ada... hehehhe.... Tapi, aku memang selalu makan hati la... Kalau balik kampung, mati selera anak tekak aku... Padahal perut aku lapar.... Aku tak sanggup nak menahan peritnya telinga ni dengar FIRE ko tuh....

Alahai orang perasan bagus.....!
Tapi kan, tahun ni muka aku bulat lagi... hahahhaha
Ada mak KESAH??
Sebab mak ada mulut nak menjawap...
Tak pun mak buat muka je nanti...
Tapi, mak takut, benteng air mata pecah lagi nanti.....
Aduhaiii lah EZFA!

sabo je lah!
Aku tau, Allah Maha mendengar rintihanku..... Doaku..... Dan kupohon ketenangan dalam berhadapan gelagat manusia2 yang macam ni....




Ezfa: Ooooo...lalalala.... Siapa makan cili, dia terasa pedasnya... Lalalalalala...... ^___^v 


Salam luahan rasa,
-Ezfa-

No comments:

Post a Comment