Pages

Thursday, October 7, 2010

Miss my little Dhia Hannah Sofia.....

Hannah di pagi raya,2010
Salam semua....
Malam2 buta cmnih idea takde nk keluar tuk ditulis kt blog nih....
Apa yg ada dalam kepala aku, aku rinduuuuuuuuu kt my little Hannah...... Adoyai..... Rindu nk dgr suara dia panggil "Aoung.....".... Rindu nk suap dia makan..... Rindu nk mandikan dan siapkan dia selepas mandi dengan tepek bedak banyak2... Rindu nk berebut dia dengan angah time malam2 untuk tidurkan dia.... Alahai.... =))

Padahal, bru jer 2 minggu tinggalkan umah (and mcm la Temerloh - Shah Alam tu jauh sgt...)... Bila kita cakap rindu itu ini kat mama, mau bising dia.. "Baru duduk Malaysia dah sibuk2".... Maybe tgh bosan kowt tu yg teringat sgt kt adik Hannah nih..... Kalau busy x der la teringat sgt mcm nih....

Insyaallah, balik rumah 15hb nih, sehari lepas last paper on 14...... Phew... Past tuh kena amik tender jaga 4org anak dara kt umah ni SEMINGGU start 17-23hb..... Coz mama and abah pegi Penang and bawa adik Hannah sekali..... Alaaa..... Camner la aku nak mengurus budak2 nih.... Haish...... Insyaallah.... Ezfa can do it!!! Aja2 fighting...!

Kalau ikut jadual budak2 nih,
6-7pg- Bangun, solat subuh, sediakan sarapan, sediakan baju sekolah diorg, hantar pergi sekolah
8pg-12tgh hari- Uruskan laundry, kemas umah (cuci pinggan, vacum rumah n mop sna-sini)
1-4ptg- Sediakan makanan tengah hari, ambil Niqa n Nurin kt sekolah rendah, bagi bdk2 ni lunch, ambil Nia n Angah kt skolah menengah......
8mlm- Hantar angah class tmbahan tuk SPM taun nih...
10mlm- Ambil angah.....
10.30mlm- Siapkan urusan baju sekolah,buku2, kasut.....semua la.... Then, msuk tido.....

Mak aiii..... Da dpt rasa aura penat.... Mcm nih la mama urusakan kami semua adik-beradik.... Kuat betul mama..... Kalau aku nih, mau demam.... Phew... Tapi tak per, demi mama, kaklong sanggup buat ni semua.... Bila lagi kaklong nk belajar berdikari and uruskan urusan rumahtangga.... Abah pown kesiankan mama.... Bagi peluang untuk mama rehat seminggu..... Yg rsa bestnya untuk aku, aku boley jadi RATU dapur selama seminggu..... Tempat yg aku paling suka kat rumah...huhuhu... Coz aku ley buat experiment kt masakan aku.... =)
Past nih, seminggu aku dapat tender... Siapla kau dapur....


So, selamat bercuti mama and abah... Walaupun abah tak boley nk kata cuti, coz dia kerja sbnarnya kt sana.... huhuhuh....

With lots of love.... Ezfa_Da_redgurl.... =)


Hannah, Ramadhan 2010

No comments:

Post a Comment