Pages

Saturday, October 2, 2010

Masih ada harapan....... =)

Salam semua......
Semalam aku ada citer problem ptptn aku.....
Malam tadi sampai mimpi2 la akak ptptn tuh.... Petang tadi, kul 3 aku kena jugak setelkan pasal pinjaman aku nih.....
Sampai jer MSU, aku terus jumpa akak akaun yg duk menjaga kaunter semakan... Akak tuh pown terkejut jugak la dengan statement yg abang ptptn tu ckp.... Akak tu cakap, aku kena jumpa akak yg tolong copkan dokumen budak2 (pngkat besar sket kt account dept.), so aku pown jumpa la Kak Sheila.... Dia suh aku tulis nama kat satu kertas.... Time aku nk tulis tuh, aku check la kt name list tuh... Nah, agak banyak bdk2 BBM yg sama mcm aku terkandas... Tak dpt hantar surat agreement.... Masalah nya sma, BUKAN FOUNDATION SCIENCE dari MSU...... Ada yg dari UNIKL, and mcm2 tempat lagi... Ape la diorg nih... Dah menyusahkan student... Time nk bagi pinjam banyak jer songeh.. Ni tak kena... Itu tak kena... Tapi time bayar, 3 bln past graduate, terus jer nk suh dak2 bayar pinjaman..... Geram tul!!... Past tulis nama, akak tuh kata lepas nih diorang akan letak syarat kelayakan baru.... Pulak dah..... And kalau lulus, aku akan hantar agreement nih bulan 12 nnt..... Lambatnya... Aku dah plan nk beli buku2 kt MpH bulan 12 nih... Nak kuar dgn DaJoggs... Hurm... Kena tangguh la beli-membeli buku nih.... =(

Tapi, aku sgt2 bersyukur.... Kiranya masih ada HARAPAN untuk aku.... Insyaallah... Permudahkanlah urusanku ini Ya Allah....

Kalau still ada problem dgn pinjaman tuh, abah suruh aku berhenti belajar dari MSU....what..???
tak mau...tak mau... Aku dah habis setahun kat sini... Tinggal 2 thn jer lagi.... =(
Lagipun, aku sgt2 sukakan apa yg aku belajar skarang... And pelan di masa hadapan dah aku rangka...... Hurm.... tgk la mcm mna... Tawakkal je la...

1 comment: