Pages

Monday, August 9, 2010

Selamat menyambut Ramadhan 1431H


Salam semua.....

Ari ni abis sudah mid sem exam aku..... Ahhhh....Lega..huhuhuh.... Soklan biostatistics td ley tahan la.... Cume der satu soalan jer aku x puas hati....


Tup...tap...tup...tap.... Insyaallah hari Rabu nih kita akan menyambut bulan Ramadhan.... yg merupakn bulan bonus utk umat Islam...... x sabarnya....


So, bila bercerita pasal bulan Ramadhan nih..... Azam mesti ada..... Aku x terkecuali bwt list azam yg akan aku tunaikan..... Walaupun Ramadhan dah abis pown nnt, amalan yg baik itu akan tetap aku teruskan .... Insyaallah....


1. Aku nk gi solat terawikh penuh (klu x uzur la.... ^-^ )

2. Aku nk khatamkan bacaan Al-Quran.......

3. Aku nk jaga waktu solat aku.... Coz b4 dis, klu abis class, penat aku lengahkan msa solat zohor n asar...Past nih x mau lagi....

4. Aku akan bangun jugak sahur... Walaupun minum air skejap then smbung tido....

5. Aku nk jge mulut aku dari banyak bercakap....huhuhuhu....

6. Aku akan cuba untuk, tidak tido waktu petang..... Yg ni kena kuat semangat....

and yg ker

7. Aku x mau bazir2 time bukak pose..... huhuhhu..... Bukak pose ala kadar... Insyaallah.....


Ingatlah kawan2..... Kita puasa time bulan Ramadhan nih bukan untuk diet ek.... Ni ada yg sy dgr, kta nk diet la...... Jimat duit la.... Kita puasa untuk cuci rohani n jasmani kita dari pelbagai aspek, disamping meningkatkn amalan ibadah kita..... Bayangkan, bulan yg penuh keberkatan nih, bila kita buat baik, lebih2 lagi menambahkan amal ibadat sunat kita, BERGANDA2 pahala yg Allah hadiahkan buat kita..... So, marilah kita sma2 mendekatkan diri kpd Allah.... Jangan rsa malu.... Rugi besar kalau kita malu....

So, SELAMAT BERAMAL DAN SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA BUAT SELURUH UMAT ISLAM DI MALAYSIA, DAN DI SERATA DUNIA...... =)


No comments:

Post a Comment